Искаме да насочим Вашето внимание към важни изисквания, свързани с инциденти, засягащи безопасността на храните – напр. изтегляния и изземвания на продукти, начинът, по който ги управлявате, както и изискването да уведомите Certima B.V. за тях.

При инциденти, свързани с безопасността на храните, включително:

  • изтегляне на продукт(и),
  • изтегляне и/или изземване на продукт(и) по официална заповед, свързана с безопасността на храните и/или хранителни измами,
  • всяко посещение от здравни органи, довело до издадени предписания и/или санкции от съответните органи,

Certima B.V. трябва да бъде информирана в срок от три (3) работни дни.

Изтегляния на продукти, които попадат извън сертифицирания обхват (изключения), също трябва да бъдат докладвани, тъй като причината за тях може да е свързана с продукти в рамките на сертифицирания обхват.

За да се осигури последователност на информацията, сертифицираните клиенти трябва да попълнят Формуляр за докладване на инциденти, свързани с безопасността на храните на Certima за IFS и BRC.

Формулярът трябва да бъде попълнен и изпратен към Certima възможно най-скоро, като следва да се спазват посочените срокове за предоставяне на информация, както тук, така и във формуляра. Формулярът се използва в случай на инцидент, който може да засегне безопасността, качеството или законността на продукта и да доведе до инцидент, свързан с безопасността на храните – приложимо както за IFS, така и за BRC сертифицирани компании.

Основната информация (от секция 1 до 17) трябва да бъде попълнена и изпратена в рамките на посочените 3 работни дни след обявяване на инцидента. Анализът на първопричините и коригиращите/превантивните действия (от секция 18 до 22) трябва да бъдат предоставени в срок от 5 календарни дни от датата на инцидента, като се използва функцията за редактиране на първоначално подадения формуляр, който ще получите по имейл.

Моля, предоставяйте информация за всяко задължително поле, подкрепена с обективни доказателства от Вашата Система за управление на безопасността на храните (FSMS), в противен случай формулярът няма да бъде приет. Обективните доказателства могат да бъдат:

  • имейли (писмена комуникация),
  • сканирани записи за проследимост или екранни снимки,
  • протоколи от срещи, записи от обучения,
  • актуализирани процедури,
  • документи за унищожаване/изхвърляне на засегнатия продукт и др.

Обективните доказателства и тестовите изтегляния следва да се изпращат на имейл recall@certima.org.

Мениджър по управление на инциденти от Certima ще прегледа предоставената информация във формуляра и всички допълнителни документи и ще оцени дали инцидентът е бил управляван по удовлетворителен начин и дали сертификатът Ви може да бъде запазен. Цялата информация ще бъде третирана като строго поверителна, но ще бъде докладвана на притежателите на схемите, съгласно техните протоколи за докладване на инциденти, свързани с безопасността на храните. Информацията ще бъде предоставяна и на акредитационните органи при поискване.

Извадка от изискванията на IFS и BRC относно инциденти, свързани с безопасността на храните (07.07.2023 г.)